Cum sa oferim un feedback constructiv in scris

Pe langa conversatia curenta si feedback-ul oferit in diferite ocazii de tip unu la unu, mai suntem pusi in situatii de a oferi feedback in scris. Eu trebuie sa recunosc: sunt o admiratoare a cuvantului scris, citesc, recitesc, nu raspund imediat chiar daca “ma mananca” degetele sa apas tastele laptopului in elaborarea unui raspuns “eliberator”, sau… ajung sa pun mana pe telefon / sa ma intalnesc cu acea persoana pentru a ajunge pe “aceeasi pagina” a discutiei.

Folosesc o regula de aur atunci cand scriu un email. Regula 3R. Adica, prin redactarea unui mesaj sa “ating” Relatia, Rezultatele si Reputatia.

  • Relatia pe care o construiesc cu interlocutorul meu.
  • Rezultatele la care vom ajunge impreuna.
  • Reputatia pe care mi-o cladesc de fiecare data cand dau send unui mesaj.

    Am gasit un articol util atunci cand vine vorba despre feedback-ul asezat pe o foaie. Te poti inspira si poti folosi regulile descrise in acest articol, astfel incat sa cresti impactul interventiilor tale:

    1. Get on the the same page
    2. Talk about what you felt, not what you think the user will feel
    3. Use past tense, not present
    4. Question constructively by asking for opinions, not challenging them to convince you
    5. Try to be specific, and avoid subjective words
    6. Don’t be dramatic
    7. Give the design some time, and ask yourself if that email needs to be sent now

    View story at Medium.com

  • Leave a Reply