Cum sa te dezvolti la locul de munca?

make things happenOricare ar fi jobul pe care l-ai avea, este esential sa stii ce se asteapta de la tine, sa continui sa iti dezvolti abilitatile si cunostintele, sa iti monitorizezi progresul inregistrat. La job esti parte dintr-o echipa, dintr-un departament. Esti intr-o „barca”, asa cum nu de putine ori se tot formuleaza si mergi impreuna cu colegii intr-o anumita directie. Este important sa iti intelegi rolul si responsabilitatile, sa intelegi felul in care obiectivele pe care le ai tu de atins contribuie la rezultatele echipei, departamentului, organizatiei, sa te informezi cu privire la business-ul organizatiei si directia de business. Bifeaza, mai jos, daca „atingi” punctele mentionate:

  • Iti intelegi Rolul si Responsabilitatile.
  • Ai citit Job Description-ul tau.
  • Cunosti Valorile organizatiei.
  • Cunosti Regulamentul de Ordine Interioara al organizatiei.
  • Cunosti organigrama organizatiei.
  • Cunosti Rolul si Responsabilitatile supervizorului tau.
  • Cunosti procesul de Management al Performantei.
  • Cunosti procesul de Promovare, aplicare la joburi din interiorul organizatiei.
  • Iti cunosti punctele forte si zonele de imbunatatit.
  • Raspunzi pozitiv la comentariile de evaluare.
  • Intelegi cuvintele din zona „HR” si ceri explicatii managerului tau pentru cele care nu iti sunt clare.
  • Folosesti sursele de informare din organizatie.
  • Citesti notificarile, email-urile care anunta schimbari in organizatie, info despre rezultatele departamentului / organizatiei etc.
  • Citesti stirile din presa nationala / internationala care fac referire la organizatia ta.
  • Citesti stirile din presa nationala / internationala care fac referire la domeniul tau de activitate.
  • Cauti in mod activ sa participi la evenimentele de dezvoltare: trainings, workshops, team buildings etc.
  • Esti abonat la sursele on-line de dezvoltare (e-books, cursuri on line) puse la dispozitie de organizatie.
  • Cauti surse de dezvoltare in afara organizatiei.
  • Ai un plan clar de dezvoltare si il actualizezi cu regularitate.
  • Ceri in mod activ feedback.
  • Discuti progresul inregistrat cu managerul tau.
  • Pastrezi si iti cultivi relatiile cu colegii din echipa, departamentul tau si din alte departamente.
  • Cauti role-models si inveti de la aceste persoane cum sa devii mai bun in ceea ce faci.
  • Te implici in proiecte care nu acopera in totalitate aria ta de expertiza.
  • Stii si te comporti ca atare: tu esti responsabil pentru propria ta dezvoltare.

Oriunde nu ai bifat, considera ca este o zona de imbunatatit. Toate aceste „bife” te ajuta sa te cunosti mai bine, sa performezi pe jobul curent, sa te pregatesti pentru o etapa viitoare in cariera, sa evoluezi ca profesionist, sa poti vorbi despre unde esti, unde vrei sa ajungi si care este valoarea pe care o aduci tu unei echipe, unui departament, unei organizatii. Mult succes!

Lasa comentariul tau daca te ajuta sa primesti informatii suplimentare despre un aspect mentionat sau despre ceva ce nu am mentionat in acest articol.

* * *

Aboneaza-te pentru a primi articole noi, livrate direct in inbox-ul tau!

Leave a Reply