Development plan – take away!

Dev plan take awayAm promis in articolul Planul de dezvoltare: de bifa sau pe bune? ca voi reveni cu o schema care sa te ajute sa iti creionezi un plan de dezvoltare profesionala. Ca informatie generala: Niciodata nu este prea tarziu sa discuti despre obiectivele tale de cariera. Discuta despre planurile si obiectivele tale cu altii – colegi, parteneri, prieteni – nu poti sti niciodata de unde se pot ivi oportunitati.

Si, as mai sublinia doua aspecte pe care le gasesc importante si din categoria must atunci cand vine vorba despre acest subiect:

  • >Better no plan than a bad plan!
  • >Dezvoltarea ta este propria ta responsabilitate!

 

Ia-ti un moment de gandire / SELF-EVALUATION:

  • Ce iti place sa faci? La ce te pricepi? Ce este mai important si ce iti aduce satisfactii la job? Ce eviti sa faci la job? Nu toate aspectele sunt in aceeasi masura la fel de importante. Fii cinstit cu tine: ce ai nevoie si ce iti place sa faci.
  • Ce feedback ai tot primit de la manager, de la colegi de-a lungul timpului?
  • Tips & Tricks: pe jobul curent esti un strong performer? Ai abilitatile necesare pentru a performa?

INFORMEAZA-TE DESPRE CARIERA PE CARE TI-O DORESTI:

  • Afla si invata mai multe despre diferite cariere / joburi, mai ales acelea care se potrivesc cu abilitatile, valorile si interesul tau. Ce optiuni de cariera ai (concret)? Care sunt acele abilitati de care ai avea nevoie pentru a avea cariera mult dorita? Citeste articole, conecteaza-te cu diferite retele profesionale, participa la evenimente. De pilda, LinkedIn te poate ajuta sa te conectezi la diferite retele si grupuri de discutii.
  • Afla mai multe de la colegii tai despre jobul lor, despre abilitatile necesare. Fii informat despre practicile din organizatia ta cu privire la dezvoltarea in cariera. Cum se potriveste ceea ce cauti tu cu nevoile curente si viitoare ale organizatiei?
  • Tips & Tricks: nici un job / cariera nu este perfecta 100% tot timpul 🙂 / in caz ca asta cauti sau iti imaginezi despre un job sau despre o organizatie.

SETEAZA-TI OBIECTIVELE si ACTIUNILE CONCRETE:

  • Scrie-le, asigura-te ca obiectivele sunt specifice, masurabile, realizabile, relevante, intr-un timp potrivit. Nu incerca sa lucrezi pe mai multe odata. Concentreaza-te pe un skill sau doua.
  • Noteaza actiuni specifice, concrete, pe care le poti face pentru a indeplini obiectivele propuse.
  • Tips & Tricks: desi prima reactie este sa te uiti peste cursurile oferite de organizatie, iti propun sa fii creativ si sa cauti alte actiuni alternative: assignments, hardships (greseli din care ai invatat, greselile altora, oportunitati ratate, probleme personale care te-au facut sa iti schimbi paradigmele etc.), sa inveti de la altii: un role model, carti & articole etc.

IMPLEMENTARE:

  • Vorbeste despre ce iti propui. Cauta un mentor, un coach, managerul tau care sa te sustina in demersurile tale. Vorbeste cu incredere. Explica de ce un obiectiv sau altul este important pentru tine. Gandeste-te la input-ul primit de la ceilalti. Cum te poate sprijin managerul tau, mentorul tau pentru a obtine ceea ce iti propui? Cine altcineva te mai poate sprijini in demersurile tale?
  • De la cine vei culege feedback pentru a monitoriza statusul?
  • Ce altceva mai poti face pentru a progresa in cariera?
  • Sarbatoreste progresele inregistrate!

Aboneaza-te acum pentru a primi articole noi, direct livrate in Inbox-ul tau!

Leave a Reply