Relatia cu managerul (partea a 2-a)

Dezvoltarea si mentinerea unei bune relatii de lucru cu managerul este, in mod cert si deseori, o provocare. Dar, sunt cateva aspecte / conditii care fac aceasta relatie mai dificila ca niciodata. Printre acestea sunt (1) existenta unei diferente considerabile de varsta, educatie, background si valori intre manager si subordonat; (2) incompetenta managerului; (3) lipsa de putere a managerului; (4) diferende si conflicte intre manager si ceilalti manageri; (5) existenta mai multor sefi care au diferende si conflicte.

Managerii si subordonatii sunt diferiti in multe privinte. Dar imaginati-va urmatoarea situatie: un manager de 50 de ani cu facultate, cu peste treizecei de ani experienta, cu sanse minime de avansare si tanarul subordonat de 28 de ani, absolvent de MBA, ambitios, care abordeaza lucrururile ca „lup infometat” etc.

Toate organizatiile din Fantastopia au cel putin cativa manageri incompetenti. Unele organizatii au putini astfel de manageri, altele nu stiu cum sa gestioneze slaba performanta si astfel de situatii, iar tendinta – de cele mai multe ori – este sa nu se faca nimic. Acest tip de manageri creeaza doua tipuri de frustrari: sa te adaptezi lui poate fi extrem de frustrant; sa „dezvolti” asteptari reciproce devine complicat prin faptul ca managerul se gandeste la ceva ce este necesar – conform gandirii lui –  si care nu acopera intr-adevar o nevoie a organizatiei / pot fi doua lucruri total diferite.

Deseori, acest gen de manageri genereaza probleme relationale pentru subordonati pentru ca nu isi pot tine promisiunile, pentru ca sunt schimbatori, pentru ca asteptarile dintre manager si subordonat se schimba constant, pentru ca prioritatile sunt negociabile etc.

La fel, existenta sefilor multipli, care, eventual, nu se plac unul pe celalalt, creeaza tensiune si presiuni care nu conduc la nimic constructiv.

(Va urma – o serie de 3 articole)

Aboneaza-te pentru a primi articole noi!

Leave a Reply